Turistické a cyklistické trasy v okolí Frýdlantu
V okolí zámku a hradu Frýdlant ležícího v Jizerských horách, můžete využít mnoho turistických nebo cykloturistických tras a stezek.
turistické trasy, cyklistické trasy. Cyklotrasy, stezky, Frýdlantsko, zámek Frýdlant, jizerské hory,
15438
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15438,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Turistické trasy

Turistické a cyklistické trasy v okolí zámku a hradu Frýdlant

Turistická trasa: Nové Město pod Smrkem – Frýdlant

Nové Město pod Smrkem – U spálené hospody – Obří sud – Libverda – Peklo – Raspenava – Frýdlant

Popis trasy: Jakmile si v Novém Městě pod Smrkem prohlédnete renovované městské lázně, rozhlednu na hoře Smrk, nebo ochutnáte minerální pramen novoměstské kyselky, můžete se vydat na další cyklistický průzkum okolí. Trasu začněte z náměstí v Novém Městě pod Smrkem, odkud se vydáte po zelené a modré cyklistické trase sněrem k dřívější Ludvíkově hájovně. Dostanete se k rozcestí U spálené hospody a pokračujete po žluté trase až dorazíte ke známé výletní restauraci Obřímu sudu a projedete kolem něj až do lázní Libverda. Směřujete po lázeňské kolonádě do osady pojmenované „Peklo“ a odtud dále po rovince skrz lopuky a les na Raspenavu. Od autobusové zastávky v Raspenavě jeďte po zeleně značené cestě, vedoucí podél silnice na pravém břehu říčky Smědá. Brzy dojedete do vesnice Luh. Před městem Frýdlant v Čechách očekávejte stoupání lipovou alejí až k zámku. Po prohlídce se vydejte stále po zelené k železniční stanici ve Frýdlantě, odkud můžete cestovat vlakem.

Celková délka: Celkem ujedete 17,2 km po středně náročné trati.

Turistická trasa: Frýdlant – Oldřichov v Hájích

Frýdlant – zámek Frýdlant – Větrov – vrch Špičák – Oldřichov v Hájích

Popis trasy: vaši procházku začněte na frýdlantském náměstí odkud se vypravíte směrem k zámku a hradu Frýdlant, kde se samozřejmě můžete rozhodnout k návštěvě interiérů po několika prohlídkových trasách. Trasa začíná po žluté turistické trase, dále pokračuje po zelené a poté znovu po žlutě značené cestě. Od zámku Frýdlant pokračujte na Větrov a vrch Špičák až do Oldřichova v Hájích.

Délka trasy: Celkem ujdete 11 km

Turistická trasa na Frýdlantskou rozhlednu

Frýdlant zámek – Frýdlant rozhledna – Poustecký les východ – Poustecký les západ – Harta – Frýdlant zámek

Od zámku Frýdlant se vydejte po červené značce skrz park. Projdete historickou částí města a dostanete se až na Frýdlantskou rozhlednu, odkud budete mít výhled omezen vyššími stromy, ale můžete se zadívat na zámek a hrad Frýdlant, svahy Jizerských hor i částečně na polskou krajinu. Zajdete na západní úbočí Resslova vrchu, kde odbočíte na pravou stranu a dáte se po žluté značce. Přijdete na východ do Pousteckého lesa se starým porostem, posléze na západní část lesa a v údolí Bukovského potoka uhnete vlevo. Dále pokračujete po zelené značce na Horní hartu a odtud zpátky do města Frýdlant.

Délka trasy: Celkově ujdete 13,5 km

Cyklotrasa Okruh Frýdlantským výběžkem

Frýdlant v Čechách – Poustka – Minkovice – Višňová – Předlánce – Pertoltice – Dolní Oldříš – Horní Řasnice – Dolní Řasnice – Krásný Les – Frýdlant

Popis trasy: Okruh Frýdlantským výběžkem vás povede z větší části po silnicích třetí třídy. Váš výlet na kole začněte u nádraží ČD ve Frýdlantu v Čechách a vydejte se po cyklotrase číslo 3016 směrem na Poustku. Cyklotrasa 3039 váš dovede až do Minkovic u Frýdlantu, odkud pokračujte na Višňovou, Předlánce, Pertoltice až do Dolního Oldříše. Cyklo stezka 3006 vás dále dovede do Horní a posléze Dolní Řasnice. Dalším cílem bude Krásný Les a posléze konečný bod vaší cesty – Frýdlant.

Délka trasy: Celkově ujedete 47 km na středně náročné trati, vhodné pro silniční kola a crossová (trekingová) kola.

Cyklistická trasa Hraniční okruh Frýdlantskem

Frýdlant – Kunratice – Pískový vrch – Kunratice – Višňová – Filipovka – Habartice – Pertoltice – Horní Řasnice – Dolní Řasnice – Frýdlant

Popis trasy: Váš delší výlet na kole začíná ve Frýdlantu, kde můžete navštívit řadu historických památek, včetně zámku a hradu Frýdlant na čedičové skále. Z Frýdlantu se vydáte západním směrem trasou pro cyklisty číslo 3059 až na jižní okraj obce Kunratice, kde stojí staré podstávkové domy. Tady uhnete vpravo na cyklotrasu s číslem 3039. Skrz Kunratice pokračujte do Višňové a dál severně na Habartice. Vydáte se podél hranice na Pertoltice a do Horní Řasnice. Až se ocitnete na nejsevernějším bodu trasy, zkuste odbočit na Dolní Oldříš, kde je k vidění velmi starý smírčí kříž. Pokračujte na Horní Řasnici, kde se vypravíte napravo po trase 3059 až do Dolní Řasnice a Krásného Lesa. Odtud jeďte zpět do Frýdlantu.

Délka trasy: Celkově ujedete 50,5 km na trase s malým převýšením v oblasti Frýdlantského výběžku.

Pěší trasa: Frýdlantští rodáci

Příjemnou procházku po stopách významných frýdlantských rodáků si můžete vyzkoušet na vlastní nohy, jestliže se ocitnete ve městě Frýdlant v Čechách. Jedná se o velmi nenáročnou městskou vycházku, kterou můžete určitě absolvovat i s dětmi.

Popis trasy: Pro začátek se musíte dostat na náměstí T.G.Masaryka, v centru Frýdlantu. Z náměstí se dejte směrem k radnici a dále ulicí Míru, dál rovně kolem několika obchodů. Brzy naleznete č. 274, kde bydlel malíř porcelánu Franz Prenzel (1860-1912). Hlavně se věnoval malbě dýmkových hlaviček, čajových a kávových servisů. V domě měl i malý krámek určený k prodeji jeho výrobků. Stejnou ulicí běžte dál a na pravé straně stojí Špitálská kaple, kterou nechal postavit Bedřich z Redernů a sloužila nemohoucím a chorým jako útulek. Odtud se vrátíte zpátky k radnici, pak do Havlíčkovy ulice, okolo SOU, na Havlíčkovo náměstí a do ulice Mládeže, kde vyhledejte č.p. 770. Dům byl bydlištěm významného historika Julia Helbiga (1831-1912). Následně se vydejte k pomníku u kostelíka, kde si připomenete ředitele frýdlantské městské spořitelny Heinricha Ehrlicha a rodáka Franze Mohaupta, který většinu svého života působil v České Lípě jako ředitel měšťanské školy a rovněž napsal dvě opery.

Hrad a Zámek Frýdlant je krásný zámek s bohatou historií.